מחפשים הערכת נזקי מים ואש?

השאירו את הפרטים ואנו נחזור אליכם




    נזילת מים מהשכן

    באחרונה, בדקתי רצף של נזקים בדירות מגורים, שנגרמו מנזילות מים מדירה שכנה,

    לרוב, מדובר מהדירה השוכנת ישירות מעל הדירה הנדונה.

    בחלק מהמקרים, נבדקו נזילות מים מדירות השוכנות בסמוך באותה הקומה.

    נתקלתי בתופעה מטרידה במיוחד. השכן שממנו נוזלים המים אינו רואה כל שינוי בדירתו.

    לרוב, אין לו רצון לבצע תיקונים מקיפים ויקרים בדירה, והוא טוען כי הנזילה לא ממנו.

    אם כך מהיכן הנזילה?

    מחדירת מי גשם, מדירת השכנים, מכל מקום שהוא, אך בוודאי לא מדירתו המושלמת.

    במקרה הטוב, פונה השכן לחברת הביטוח שלו, וזו מצידה, מאתרת את הצינור הדולף ומחליפה רק קטע קטן ממנו.

    המים שנזלו זמן רב לפני הגילוי התפשטו בחול שמתחת לריצוף, וממשיכים לגרום נזקים ההולכים ומחמירים.

    ושוב, מדובר בהוצאה כספית גדולה, ואם ניתן להתחמק ממנה אז מדוע לא?

    נזילת מים מהשכן הינה צרה צרורה.

    אינך שש לפנות לערכאות משפטיות כי מדובר בשכן, וכדאי לפתור זאת בדרכי שלום.

    ככל שהמצב נמשך, הולכים הנזקים בדירה ומחריפים.

    כתמי רטיבות בתקרה ובקירות הופכים לכתמי עובש. בהמשך מתפורר הטיח.

    נוצרים קצרים חשמליים ונזקים לחלקי עץ במבנה ורהיטים.

    הרטיבות והעובשים הולכים ומחריפים וגורמים בהמשך נזקים בריאותיים.

    אם סרבנותו של השכן או של חברת הביטוח מטעמו נמשכת, אין מנוס מפנייה לערכאות.

    פניה לבית משפט לתביעות קטנות לא תועיל.

    סמכות בית המשפט לתביעות קטנות מוגבלת לעיניינים כספיים בלבד, ואין לו סמכות להכריח את השכן לתקן את הנזילה.

    פניה לבית משפט השלום תביא להחלטה עניינית רק בחלוף שנה לפחות.

    נזילה מהשכן צו עשה

    מה עושים כאשר יש נזילת מים מהשכן?

    קיימת דרך משפטית מועילה וקצרה יותר להתמודד עם נזילת מים מהשכן:

    ראשית, הזמן שמאי רכוש או שמאי נזקים אשר יתעד את הנזק ויקבע בחוות דעתו במפורש כי הנזילה היא אכן מהדירה השכנה.

    שנית, פנה למפקח על בתים משותפים בתביעה ל”צו עשה” בצירוף חוות דעתו של השמאי.

    המפקח על בתים משותפים רשאי להוציא החלטה המטילה על השכן הסרבן לתקן מיד את מקור הנזילה, ואף רשאי לפרט בהחלטתו כיצד לתקן. עוד רשאי המפקח להפסיק את אספקת המים לדירת השכן עד לתיקון הנזילה.

    במקרים חמורים, רשאי המפקח להורות על פריצה לדירת השכן ותיקון בפועל של מקור הנזילה.

    אינני ממליץ להגיש את התביעה הכספית בפניי המפקח על בתים משותפים, אף כי יש בידיו סמכות לפסוק בנדון. ברם, בהסתמך על הניסיון שצברתי אני ממליץ להגיש את התביעה הכספית לבית המשפט, לאחר שהנזילה פסקה בפועל.

    בית המשפט רשאי לקבוע את היקף הפיצויים כולל עלות התיקון בדירה שנפגעה, אובדן שכר דירה, ירידת ערך הדירה כתוצאה מהנזק, עוגמת נפש ועוד.

     

    איתכם באש ובמים, יהושוע סדן שמאים ומהנדסים - שמאות מדוייקת

    התנהלות משפטית ומקצועית

    יהושע סדן מתמנה רבות כשמאי מומחה מטעם בתי המשפט בכל רחבי הארץ.

    כל הערכות הנזקים במקום אחד

    חוות דעתנו כוללת את כל הדרוש: ציון הליקוים, עלות התיקונים, משך התיקונים והתוצאות הנילוות.

    ניסיון מוכח בתחום מעל 40 שנה

    יהושע סדן מומחה בעל ניסיון של למעלה מ-40 שנים, בעל מוניטין נרחב של שמאי רכוש יסודי ומדוייק.

    נזילה מהשכן מסרב לתקן

    מי מאיתנו לא מצא את עצמו במצב שבו הבית המשותף מתחיל להראות סימנים של בלאי, ויש צורך לבצע תיקונים דחופים וחיוניים, בכדי לשמור על תנאי מגורים מתאימים. ככל שמדובר על תקלות שמתרחשות בתוך הבית, אתם שולטים בתהליך התיקון וקל מאוד לבצע את המשימות הנדרשות. אבל במצב שבו יש נזילה מהשכן מסרב לתקן, התמונה מורכבת יותר, אבל גם דחופה ומשמעותית עוד יותר. המשמעויות של נזילת מים, יכולות להיות הרסניות מבחינת בית המגורים שלכם, ולכן אתם חייבים לפעול בנחישות אבל גם במהירות, בשביל למצוא את הפתרונות הטובים ביותר למצב שלכם. אנשי הצוות המקצועיים של חברת י. סדן שמאים ומהנדסים יעזרו לכם לנהל את תהליך השיפוץ והתיקון, ולהתמודד עם השכנים שלא משתפים פעולה, למרות האחריות לנזקים.

    מה עושים במצב של נזילה מהשכן מסרב לתקן?

    כשיש נזילה מהשכן מסרב לתקן, צריך קודם כל לנסות למצוא את המקור של הנזילה. עם השכן לא מוכן לבצע בדיקות בתוך הבית שלו, יתכן ותרצו לפנות לקבלת שירותי צילום תרמי של הקיר המשותף, אצל אינסטלטור מומחה. איתור המיקום המדויק של הנזילה, הוא הצעד הראשון בדרך ליצירת תוכנית עבודה מפורטת, שעונה על הדרישות שלכם ויכולה לגרום לשכן לשנות את דעתו. אם חלילה אתם לא מצליחים לשכנע את השכן, אפשר לפנות לבית המשפט בבקשה לצו עשה, מה שיחייב את השכן שלכם לשתף פעולה ולעזור לכם לטפל בתקלה באופן מיידי. חשוב לפעול בהדרגה, ולנצל את כל זכויות שעומדות לרשותכם בחוק הישראלי כדי לקחת החלטות בצורה הנכונה לכם.

    שכן מסרב לתקן רטיבות

    כפי שאתם בוודאי מצליחים להבין, הדרך הכי טובה להתמודד עם אירוע שבו יש נזילה מהשכן והוא מסרב לתקן, היא על ידי ליווי מקצועי של מומחים בתחומי עיסוק שונים. המומחים, כמו אנשי הצוות המקצועיים של חברת י. סדן שמאים ומהנדסים, נותנים לכם את האסמכתא המקצועית הדרושה, על מנת לפעול על פי כל האמצעים העומדים לרשותכם, מבחינה חוקית לטיפול בבעיה, עד למיצוי ולפתרון המיוחל.

    תביעה בגין נזילת מים מהשכן

    אחד מסכסוכי השכנים המוכרים והמאתגרים ביותר שקיימים כמעט בכל בית משותף בישראל, הוא סכסוך המבוסס על תהליך התיקון של תקלות הנובעות מבלאי מתמשך של הנכס. לאורך שנות שימוש ארוכות, יותר ויותר מערכות תשתית, חוות כשלים ואתגרים בעייתיים, שיכולים להשפיע על איכות החיים של כל הדיירים. הדוגמה הכי מוכרת ונפוצה, היא מצב שבו יש נזילת מים מהשכן, שמשפיעה על הנכס שלכם. ככל ואתם לא מצליחים להגיע להסכמה בנוגע לתהליך התיקון, אין ברירה אלא לפנות להליך תביעה בגין נזילת מים מהשכן, על מנת לקבל את הזכויות שמגיעות לכם על פי החוק הישראלי. בהליך תביעה שכזה, הידע והניסיון של אנשי חברת י. סדן שמאים ומהנדסים, הוא רב משמעות ורב השפעה, שיכול לשנות את התוצאה לטובתכם.

    תהליך תביעה בגין נזילת מים מהשכן – איך לפעול באחריות?

    על מנת לצלוח תהליך תביעה בגין נזילת מים מהשכן עליכם:

    1. לתעד לאורך כל שלבי העבודה השונים את הנזקים שנוצרו, את ההתכתבויות עם השכן וכל מידע רלוונטי אחר שמחזק את הטענה שלכם.
    2. להבטיח שאתם עושים את כל המאמצים על מנת לשמור על שיגרת תחזוקה ותיקון ברמה גבוהה, של הנכס שלכם. וכך להוכיח כי התקלה אינה נובעת משימוש לקווי בנכס, שנופל על אחריותכם.
    3. לפנות לעזרתם של אנשי מקצוע מיומנים ומנוסים, אשר יכולים לחוות את דעתם ולספק מסמכים רשמיים, בנוגע למידת הנזקים ולאחריות לנזקים, בתוך הנכס שלכם.

    שכן מסרב לתקן נזילה

    ככל וזוהי הפעם הראשונה שאתם מתמודדים עם בעיה אל מול השכנים שלכם, בוודאי ובוודאי כאשר מדובר על תביעה בגין נזילת מים מהשכן, הידע והניסיון של מומחים בתחום הוא רב ערך. ההדרכה, ההיכרות עם הפרטים הקטנים, והיצירה של תיק משפטי מלא בהוכחות, הם אלו אשר יובילו אתכם למצב שבו אתם מנהלים את ההליך בצורה הנכונה, וזוכים לקבל את התמיכה של בית המשפט. על כל פנים, במידה ואתם נדרשים לקבל מידע נוסף, מומלץ לפנות לעזרת אנשי הצוות המקצועיים של חברת י. סדן שמאים ומהנדסים.

     

    נזילה בתקרה מהשכן

    זה שנים ארוכות שאתם מנסים לעשות את כל המאמצים על מנת לשמור על סביבת בית המגורים שלכם, מטופחת ובטיחותית, בכל דרך שרק עומדת לרשותכם. אבל אם מדובר על בית משותף, יש מקרים שבהם תקלות מתרחשות אצל אחד מהשכנים שלכם, אבל הן משפיעות באופן ישיר על איכות החיים בנכס בו אתם מתגוררים. למשל, כאשר יש לכם נזילה בתקרה מהשכן, אי אפשר לשלוט בנזילה אלא אם מתבצע תהליך עבודה אינטנסיבי אל מול השכן ובשיתוף פעולה מלא שלו. מצב כזה דורש מכם להוכיח שאכן הנזילה נובעת מהנכס של השכנים שלכם, ולשם כך אתם רוצים לפנות לעזרת הצוות המקצועי של חברת י. סדן שמאים ומהנדסים, אשר מסוגלים לבנות דוח מצב ברור ומפורט, שעוזר לכם לאורך הדרך.

    טיפול בבעיית נזילה בתקרה מהשכן – בחינה מקדימה היא דרישה בסיסית

    תהליך הטיפול בבעיית נזילה בתקרה מהשכן, מתחיל קודם כל ולפני הכל, איתור מקור הנזילה ובחלוקת האחריות בין השכנים. יש צורך לבצע כמה וכמה פעולות טכניות, המבוססות על ידע של אינסטלטורים שמאים ומהנדסים בניין, על מנת לאתר את מיקום הנזילה המדויק. לאחר שיש לכם ביד את המידע המפורט, אפשר לעבוד ביחד עם השכנים, וליצור תוכנית תיקון מפורטת, בהתאם לתקציב העומד לרשותכם ובהתאם לאנשי המקצוע שאתם מעוניינים לשכור לטובת התהליך. הבסיס לתהליך התיקון המהיר והנכון ביותר, הוא איתור של מקום הנזילה, ברמה גבוהה מאוד של ודאות. כך ניתן לחסוך בעלויות העבודה, ולמנוע מצב של קידוחים מיותרים בקירות המבנה אשר יצרו סכנה של יציבות למבנה.

    מה עושים אם יש נזילה מהשכן

    כמו בכל תחום עיסוק אחר, גם הטיפול בבעיית נזילה בתקרה מהשכן הוא טיפול אשר דורש תכנון מקדים בתהליך עבודה מסודר. כלומר, אתם רוצים לדעת מה הוא המקור לתקלה, עוד לפני שיוצאים לעבודה עם אינסטלטורים. שמאי מקרקעין או מהנדס בניין מומחה, יצליחו לתת תמונה מדויקת למדי של מקור הבעיה, ולאפשר לכם לקחת אחריות ולקחת החלטות בצורה המתאימה ביותר לכם. ולכן אתם רוצים לקבל את הליווי המקצועי של אנשי חברת י. סדן, כבר בשלבים הראשונים להליך העבודה.

    שיווק באינטרנט שיווק באינטרנט